رونمایی از مدال‌های پاراآسیایی اهدایی ورزشکاران جانباز کشور به موزه رضوی راضی‌ام به رضای تو | مروری بر معنای توکل به خدا، مراتب و راه‌های افزایش آن ۲۲۳ اثر قرآنی به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت | برگزاری اختتامیه دومین جشنواره قصه‌های قرآنی در مشهد جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار نیلفروشان در مشهد اعلام شد آغاز پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ از روز‌های آینده (۲۳ مهر ۱۴۰۳) عزاداری خادمان امام‌رضا(ع) در سالروز رحلت حضرت معصومه(س) از کتاب «عالم آل محمد، الامام علی بن موسی‌ الرضا (ع)» در حرم مطهر رضوی رونمایی شد اسیر عشقم چنان که دانی حضرت معصومه (س)، الگوی نقش‌آفرینی اجتماعی زنان در جامعه است حامی ولایت، شفیعه محشر | ویژگی‌های زن در سیره حضرت فاطمه معصومه (س) پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت ۲۶ مهرماه در مشهد برگزار می‌شود نماز، مهم‌ترین قیام برای خدا با نماز به خداوند نزدیک‌تر شویم برپایی محفل قرآنی تلاوت رضوی ویژه میلاد امام حسن عسکری (ع) اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز وفات حضرت معصومه(س) (۲۲ مهر ۱۴۰۳) پیکر شهید «نیلفروشان»، دوشنبه ۲۳ مهر در مشهد تشییع خواهد شد ۲ هزار نفر از اعضای هیئات مذهبی مشهد راهی شهر مقدس قم شدند +فیلم اهدای ۵۲ دستگاه ویلچر برقی به توانیابان خراسان جنوبی امیر شجاع و غیرتمند* | یادی از سرلشکر قاسمعلی ظهیرنژاد از فرماندهان سرشناس ارتش
سرخط خبرها

۲۲۳ اثر قرآنی به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت | برگزاری اختتامیه دومین جشنواره قصه‌های قرآنی در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۵۵۶
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
۲۲۳ اثر قرآنی به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت | برگزاری اختتامیه دومین جشنواره قصه‌های قرآنی در مشهد
دبیر دومین جشنواره قصه‌های قرآنی از راه یابی ۱۴۴ اثر در بخش قصه‌نویسی و ۷۹ اثر در بخش قصه‌گویی به داوری نهایی این دوره از جشنواره خبر داد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، راحله رفایی، امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۳، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قصه‌های قرآنی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: جشنواره قصه‌های قرآنی با موفقیت به پایان رسید و رویداد‌های مهمی را به یادگار گذاشت که نتایج آن می‌تواند برای برگزاری جشنواره‌های آینده نیز کاربرد داشته باشد.

وی توضیح داد که این جشنواره ابتدا توسط موسسه صراط نو در سبزوار پایه‌گذاری شد و سپس به‌دلیل موفقیت‌های اولیه به صورت ملی برگزار شد.

 دبیر دومین جشنواره قرآنی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده، ۶۷۲۰ اثر در مرحله اول جشنواره ثبت شد که از این تعداد ۹۴۸ اثر پذیرفته و به دبیرخانه ارسال شد. 

وی ادامه داد: در نهایت، ۲۲۳ اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند که شامل ۱۴۴ اثر در بخش قصه‌نویسی و ۷۹ اثر در بخش قصه‌گویی بود.

رفایی با اشاره به استقبال قابل توجه از بخش قصه‌نویسی گفت: این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفت و سطح آثار بسیار بالا و قابل تحسین بود.

وی همچنین به اهمیت تبلیغات جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره در نمایشگاه عترت و قرآن تهران نیز به‌خوبی معرفی شد و پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای داشت که باعث شد جریان رسانه‌ای قوی پیرامون آن شکل بگیرد.

دبیر دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی ابراز امیدواری کرد که قصه‌های قرآنی، که از سن ۴ سالگی مخاطبان خود را جذب می‌کند، بتواند در تربیت نسل آینده تاثیرگذار باشد.

 در پایان، رفابی به همکاری خوب انتشارات آستان قدس رضوی با اداره کل ارشاد اشاره کرد و گفت: نتیجه این تعاملات، برگزاری موفق این مراسم بود.

رشد کمی و کیفی آثار جشنواره قصه های قرآنی  نسبت به سال گذشته 

دبیر علمی دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی نیز از افزایش چشمگیر در سطح کمی و کیفی آثار ارائه‌شده در این دوره نسبت به سال گذشته خبر داد و بر تأثیر مثبت این روند در غنی‌سازی ادبیات کودک و نوجوان تأکید کرد.

مهدی سیم‌ریز، در این نشست اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این جشنواره، برگزاری خروجی‌محور است که دستاوردهای ماندگاری را برای مخاطبان به همراه داشته باشد و الگویی برای دوره‌های آتی ارائه کند. این امر به‌ویژه در بخش قصه‌نویسی قرآنی مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمد.

وی افزود: در جریان برگزاری این جشنواره، اتفاقاتی رخ داد که حتی برای من نیز فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. به‌ویژه اینکه جشنواره امسال مقدمه‌ای برای دوره‌های بعدی خواهد بود. در حالی که معمولا نمی‌توان از اولین دوره‌های هر رویداد انتظار خروجی‌های خاصی داشت، اما میزان آثار دریافتی و سطح کیفی آن‌ها، برای ما در دبیرخانه جشنواره و هیئت داوران بسیار جالب و قابل‌توجه بود.

سیم‌ریز ابزار داشت: آثار برگزیده‌ای که در کتاب جشنواره منتشر شده‌اند، نشان‌دهنده قلم‌های برجسته‌ای در کشور هستند و سطح فنی مناسبی دارند. این کتاب منتخب نه تنها به عنوان خروجی ارزشمند این دوره جشنواره مطرح است، بلکه به عنوان یک منبع قابل ارجاع برای دوره‌های آینده نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

او با قدردانی از تلاش‌های افراد و نهادهای مختلف در برگزاری جشنواره گفت: لازم است از تمامی دست‌اندرکاران جشنواره، تشکر کنم و  امیدوارم در دوره سوم نیز، با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های گذشته، به سطح بالاتری دست یابیم.

سیم‌ریز همچنین به تعامل سازنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و انتشاراتی‌های مشارکت‌کننده در جشنواره اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها، به ویژه در برگزاری مراسم اختتامیه، بسیار ارزشمند و تأثیرگذار بود و امیدوارم این روند همکاری در دوره‌های آینده نیز ادامه یابد.

در پایان، محمد حسین سراجی که رتبه اول بخش قصه‌گویی کودک را در رده سنی هفت تا نه سال کسب کرده بود، اجرایی از قصه‌گویی خود را به نمایش گذاشت. این اجرا نشان‌دهنده اهمیت قصه‌گویی در تربیت و آموزش کودکان و تلاش جشنواره در جهت تقویت این بخش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->